GODINEZ CHAPARRO, BEATRIZ

DEPARTAMENTO DE SISTEMAS BIOLÓGICOS

Tipo de Curso: Teoría, proyecto de investigación,
    Nombre de la UEA: LOS FÁRMACOS COMO MODIFICADORES DE FUNCIONES BIOLÓGICAS

Tipo de Curso: asesoría de investigación, prácticas de lab. Teoría.
    Nombre de la UEA: LOS FÁRMACOS COMO MODIFICADORES DE FUNCIONES BIOLÓGICAS

Tipo de Curso: teoría, proyectos de investigación y lab
    Nombre de la UEA: LOS FÁRMACOS COMO MODIFICADORES DE FUNCIONES BIOLÓGICAS

Tipo de Curso: Unidades 1,2,4 modulo 7 de QFB, laboratorio y proyectos de investigación
    Nombre de la UEA: LOS FÁRMACOS COMO MODIFICADORES DE FUNCIONES BIOLÓGICAS

Estudio de los mecanismos de acción antiolodínico de principios activos de origen sintético y natural en dolor neuropático en ratas

Teléfono:

E-mail:    bgodinez@correo.xoc.uam.mx

Titulo: Discovery of 2-(3,4-dichlorophenoxy)-N-(2-morpholin-4-ylethyl)acetamide: A selective σ1 receptor ligand with antinociceptive effect. ISSN:0753-3322
    Revista: Biomed Pharmacother
    Coautores: Navarrete-Vázquez, Austrich-Olivares, Godínez-Chaparro, Hidalgo-Figueroa, Estrada-Soto, Hernández-Núñez, Torres-Gómez, Schepmann, Wünsch.

Titulo: The potential role of serotonergic mechanisms in the spinal oxytocin-induced antinociception.
    Revista: Neuropeptides
    Idioma: Inglés
    Coautores: Beatriz Godínez-Chaparro, Guadalupe Martínez-Lorenzana, Javier Rodríguez-Jiménez, Alfredo Manzano-García, Gerardo Rojas-Piloni, Miguel Condés-Lara, Abimael González-Hernández

Titulo: Anti-allodynic effect of mangiferin in neuropathic rats: Involvement of nitric oxide-cyclic GMP-ATP sensitive K+ channels pathway and serotoninergic system
    Revista: Pharmacology, Biochemistry and Behavior
    Observaciones: En prensa
    Idioma: inglés
    Coautores: Antonio Espinosa de los Monteros-Zuñiga, Teresa Izquierdo, Geovanna Nallely Quiñonez-Bastidas, Héctor Isaac Rocha-González, Beatriz Godínez-Chaparro

Titulo: Role of spinal 5-HT2 receptors subtypes in formalin-induced long-lasting hypersensitivity
    Revista: Pharmacological Reports
    Observaciones: El manuscrito acaba de ser aceptado, y estamos en espera de que asignen volumen y año
    Idioma: Inglés
    Coautores: Cervante-Durán C, Vidal-Cantú G., Godínez-Chaparro B, Granados-Soto V.

Titulo: Inhibition of peripheral anion exchanger 3 decreases formalin-induced pain.
    Revista: Eur J Pharmacol
    Idioma: inglés
    Fecha Publicacion: 2014-05-27
    Coautores: Barragán-Iglesias P, Rocha-González HI, Pineda-Farias JB, Murbartián J, Godínez-Chaparro B, Reinach PS, Cunha TM, Cunha FQ, Granados-Soto V

Titulo: Role of 5-HT₁B/₁D receptors in the reduction of formalin-induced nociception and secondary allodynia/hyperalgesia produced by antimigraine drugs in rats.
    Revista: Life Sci.
    Fecha Publicacion: 2013-04-09
    Coautores: Godínez-Chaparro B, López-Santillán FJ, Argüelles CF, Villalón CM, Granados-Soto V.

Titulo: Mechanisms underlying the antinociceptive effect of mangiferin in the formalin test.
    Revista: Eur J Pharmacol
    Numero: (1-3)
    Fecha Publicacion: 2013-09-03
    Coautores: Izquierdo T, Espinosa de los Monteros-Zuñiga A, Cervantes-Durán C, Lozada MC, Godínez-Chaparro B.

Titulo: Role of hydrogen sulfide in the pain processing of non-diabetic and diabetic rats.
    Fecha Publicacion: 2013-10-18
    Coautores: Velasco-Xolalpa ME, Barragán-Iglesias P, Roa-Coria JE, Godínez-Chaparro B, Flores-Murrieta FJ, Torres-López JE, Araiza-Saldaña CI, Navarrete A, Rocha-González HI.

Titulo: Secondary mechanical allodynia and hyperalgesia depend on descending facilitation mediated by spinal 5-HT₄, 5-HT₆ and 5-HT₇ receptors.
    Idioma: Inglés
    Coautores: Godínez-Chaparro B, López-Santillán FJ, Orduña P, Granados-Soto V.

Titulo: Role of peripheral 5-HT(4), 5-HT(6), and 5-HT(7) receptors in development and maintenance of secondary mechanical allodynia and hyperalgesia.
    Revista: Pain
    Fecha Publicacion: 2011-12-13
    Coautores: Godínez-Chaparro B, Barragán-Iglesias P, Castañeda-Corral G, Rocha-González HI, Granados-Soto V.

Titulo: Role of the spinal Na+/H+ exchanger in formalin-induced nociception.
    Revista: Neuroscience Letter
    Fecha Publicacion: 2011-05-03
    Coautores: Castañeda-Corral G, Rocha-González HI, Godínez-Chaparro B, Jiménez-Andrade JM, Granados-Soto V.

Titulo: The role of peripheral 5-HT1A, 5-HT1B, 5-HT1D, 5-HT1E and 5-HT1F serotonergic receptors in the reduction of nociception in rats.
    Fecha Publicacion: 2010-05-04
    Coautores: Granados-Soto V, Argüelles CF, Rocha-González HI, Godínez-Chaparro B, Flores-Murrieta FJ, Villalón CM.