MANJARREZ ALVAREZ, NORBERTO

SNI NIVEL 1

DEPARTAMENTO DE SISTEMAS BIOLÓGICOS

OBTENCIÓN Y PRODUCCIÓN DE COMPUESTOS ORGÁNICOS

DESARROLLO DE MÉTODOS DE OBTENCIÓN Y PRODUCCIÓN DE COMPUESTOS ORGÁNICOS HACIENDO USO DE BIOTRANSFORMACIONES

Biotransformaciones: Desarrollo de métodos biocatalíticos de síntesis y preparación de compuestos orgánicos biológicamente activos.

Biotransformación de productos naturales usando cultivos de células vegetales

E-mail:    maan@correo.xoc.uam.mx

Titulo: Assessment and determination of LC50 of carvacrol and salicylic acid analogues with acaricide activity in larvae and adult ticks of Rhipicephalus (Boophilus) microplus.
    Revista: Parasite Epidemiology and Control
    Idioma: ingles
    Coautores: Concepción Ramírez L., Herminia I. Pérez M., Froylán Ibarra V., Norberto Manjarrez A., Héctor J. Salgado Z.

Titulo: Characterization and antioxidant activity of carotenoids mixtures present in Rhodococcus sp. and Gordonia sp
    Idioma: ingles
    Coautores: Lucía Ortega Cabello, Herminia I. Pérez Méndez, Norberto Manjarrez Alvarez, Luis A. Maldonado Manjarrez, Julia Cassani Hernández, Erika T. Quintana Cano, Alberto López Luna.

Titulo: Characterization of extracellular polymeric substances (EPS) produced by marine Micromonospora sp.
    Revista: Journal of Chemical and Pharmaceutical Resarch
    Idioma: ingles
    Coautores: Omar Esteban Valencia Ledezma, Herminia Inés Pérez Méndez, Luis Ángel Maldonado Manjarrez, Erika Teresa Quintana Cano, Norberto Manjarrez Alvarez, Alberto López-Luna.

Titulo: Bioreduction of phenyl ketones for the obtention of enantiopure alcohol.
    Numero: 3(II)
    Coautores: F. Cervantes, A. Solís, R. Martínez, H. I. Pérez, N. Manjarrez, L. Hernández, M. Solís.

Titulo: Discoloration of Indigo Carmine Using Vegetal Extracts.
    Revista: Journal of Chemical, Biological and Physical Sciences
    Numero: 3(II)
    Coautores: M. Solís, A. Solís, H. I. Pérez, N. Manjarrez, J.L. Gil, H.S. Luna.

Titulo: Removal of indigo from textile wastewater by bioadsorption with vegetable wastw material.
    Numero: 3(II)
    Coautores: I. Pérez, A. Solís, H. I. Pérez, N. Manjarrez, J.L. Gil.

Titulo: 1-Phenyl-1-Propanol Obtained By Reduction Of Propiophenone With Nocardia corallina B-276
    Numero: 3(II)
    Coautores: MT. Lara, H.I. Pérez, A. Solís, N. Manjarrez, L. Hernández, M. Solís.

Titulo: In vitro assessment of the acaricidal activity of carvacrol and salicylic acid computer-selected analogues on Rhipicephalus (Boophilus) microplus.
    Revista: Experimental and Applied Acarology.
    Idioma: Ingles
    Coautores: Froylán Ibarra V., Herminia I. Pérez M., Norberto Manjarrez A., Héctor J. Salgado Z., Yeniel González C.

Titulo: Anxiolytic-Like and antinociceptive effects of 2(S)-neoponcirin in mice.
    Idioma: Ingles
    Coautores: Julia Cassani, Anna G. Escalona Araujo, Mariano Martínez-Vázquez, Norberto Manjarrez, Julia Moreno, Rosa Estrada-Reyes.

Titulo: Discoloration of indigo carmine using aqueous extracts from vegetables residues as enzyme sources.
    Revista: BioMed Research International.
    Idioma: Ingles
    Coautores: A. Solís, F. Perea, M. Solís, N. Manjarrez, H.I. Pérez, J. Cassani.

Titulo: El proceso de sedimentación como una aplicación sencilla para reducir contaminantes en efluentes textiles.
    Revista: Revista Mexicana de Ingeniería Química.
    Coautores: M. Solís, J.L. Gil, A. Solís, H.I. Pérez, N. Manjarrez, M. Pardomo.

Titulo: Implementación de una metodología económica y accesible para la biorremediación del colorante índigo carmín.
    Revista: Revista CiBIyT
    Volumen: Año 8 (21)
    Coautores: A. Solís, M. Solís, H. I. Pérez, N. Manjarrez, J.L. Gil.

Titulo: R. Lievano, H. I. Pérez, N. Manjarrez, A. Solís, M. Solis-Hydrolysis of ibuprofen nitrile and ibuprofen amide and deracemisation of ibuprofen using Nocardia corallina B-276.
    Idioma: Ingles

Titulo: Microbial decolouration of azo dyes: A Review.
    Revista: Process Biochemistry
    Pais: Inglaterra
    Idioma: Ingles
    Coautores: M. Solís, ,A. Solís, ,H.I. Pérez, ,N. Manjarrez, ,M. Flores.

Titulo: Hydrolysis of ibuprofen nitrile and ibuprofen amide and deracemisation of ibuprofen using Nocardia corallina B-276.
    Pais: Suiza
    Idioma: Ingles
    Coautores: R. Lievano,,H. I. Pérez, ,N. Manjarrez,, A. Solís, ,M. Solis-Oba.

Titulo: Comparative study on the N-acylase activity of mammalian kidney acetone powders (KAP's).
    Revista: Journal of the Mexican Chemical Society.
    Idioma: Ingles
    Coautores: Héctor Luna, Liliana Hernández-Vázquez, Herminia I. Pérez, Norberto Manjarrez, Aida Solís, Julia Cassani.

Titulo: Hydroxynitrile lyases from Prunus seeds in the preparation of cyanohydrins.
    Revista: Bioscience, Biotechnology, and Biochemisty
    Pais: Japon
    Coautores: A. Solís,M. Solis-Oba,H. I. Pérez,N. Manjarrez,J. Cassani

Titulo: Preparación de ingredientes farmacéuticos activos derivados de aductos de Baylis-Hillman con Nocardia corallina.
    Revista: Rev. Mex. de Ciencias Farmacéuticas
    Coautores: C. Ramírez,N. Manjarrez,H. I. Pérez,A. Solís,H. Luna,J. Cassani