PEREZ MENDEZ, HERMINIA INES

SNI NIVEL 1

DEPARTAMENTO DE SISTEMAS BIOLÓGICOS

OBTENCIÓN Y PRODUCCIÓN DE COMPUESTOS ORGÁNICOS

DESARROLLO DE MÉTODOS DE OBTENCIÓN Y PRODUCCIÓN DE COMPUESTOS ORGÁNICOS HACIENDO USO DE BIOTRANSFORMACIONES

Biotransformaciones: Desarrollo de métodos biocatalíticos de síntesis y preparación de compuestos orgánicos biológicamente activos.

Biotransformación de productos naturales usando cultivos de células vegetales

E-mail:    hperez@correo.xoc.uam.mx

Titulo: Assessment and determination of LC50 of carvacrol and salicylic acid analogues with acaricide activity in larvae and adult ticks of Rhipicephalus (Boophilus) microplus
    Revista: Parasite Epidemiology and Control
    Idioma: Ingles
    Coautores: Concepción Ramírez L., Herminia I. Pérez M., Froylán Ibarra V., Norberto Manjarrez A., Héctor J. Salgado Z.

Titulo: Antinociceptive effect of co-administration of racemic flurbiprofen and caffeine in an arthritic gout-type pain in rats
    Revista: Drug Development Research
    Idioma: Ingles
    Coautores: Ricardo Lievano-Reyes, Herminia Inés Pérez-Méndez, Aida Solís-Oba, Osmar Antonio Jaramillo-Morales, Josué Vidal Espinosa-Juárez, Francisco Javier López-Muñoz

Titulo: Characterization and antioxidant activity of carotenoids mixtures present in Rhodococcus sp. and Gordonia sp.
    Revista: Journal of Chemical and Pharmaceutical Resarch
    Idioma: Ingles
    Coautores: Lucía Ortega Cabello, Herminia I. Pérez Méndez, Norberto Manjarrez Alvarez, Luis A. Maldonado Manjarrez, Julia Cassani Hernández, Erika T. Quintana Cano, Alberto López Luna

Titulo: Characterization of extracellular polymeric substances (EPS) produced by marine Micromonospora sp
    Revista: Journal of Chemical and Pharmaceutical Resarch
    Idioma: Ingles
    Coautores: Omar Esteban Valencia Ledezma, Herminia Inés Pérez Méndez, Luis Ángel Maldonado Manjarrez, Erika Teresa Quintana Cano, Norberto Manjarrez Alvarez, Alberto López-Luna

Titulo: Evaluación económica del cultivo de acelga (Beta vulgaris var. Cicla) usando biol como fertilizante orgánico
    Revista: International Multilingual Journal of Contemporary Research.
    Coautores: Myrna Solís, Diego Reyes, Aida Solís, Herminia I, Pérez, José Luis Gil.

Titulo: Bioreduction of phenyl ketones for the obtention of enantiopure alcohol.
    Revista: Journal of Chemical, Biological and Physical Sciences.
    Idioma: Ingles
    Coautores: F. Cervantes, A. Solís, R. Martínez, H. I. Pérez, N. Manjarrez, L. Hernández, M. Solís.

Titulo: Removal of indigo from textile wastewater by bioadsorption with vegetable wastw material.
    Revista: Journal of Chemical, Biological and Physical Sciences
    Numero: 3(II)
    Coautores: I. Pérez, A. Solís, H. I. Pérez, N. Manjarrez, JL.Gil.

Titulo: 1-Phenyl-1-Propanol Obtained By Reduction Of Propiophenone With Nocardia corallina B-276.
    Revista: Journal of Chemical, Biological and Physical Sciences.
    Numero: 3(II)
    Coautores: MT. Lara, H.I. Pérez, A. Solís, N. Manjarrez, L. Hernández, M. Solís.

Titulo: Discoloration of Indigo Carmine Using Vegetal Extracts
    Revista: Journal of Chemical, Biological and Physical Sciences
    Numero: 3(II)
    Coautores: Myrna Solis, Aida Solís, Herminia I. Pérez, Norberto Manjarrez, José Luis Gil, Héctor S. Luna.

Titulo: In vitro assessment of the acaricidal activity of carvacrol and salicylic acid computer-selected analogues on Rhipicephalus (Boophilus) microplus.
    Revista: Experimental and Applied Acarology.
    Idioma: Ingles
    Coautores: Concepción Ramírez L. ,Froylán Ibarra V. ,Herminia I. Pérez M. ,Norberto Manjarrez A. ,Héctor J. Salgado Z. ,Yeniel González C.

Titulo: Comparative study on the N-acylase activity of mammalian kidney acetone powders (KAP"s).
    Revista: Journal of the Mexican Chemical Society
    Idioma: Ingles
    Coautores: Héctor Luna, Liliana Hernández-Vázquez, Herminia I. Pérez, Norberto Manjarrez, Aida Solís, Julia Cassani

Titulo: Discoloration of indigo carmine using aqueous extracts from vegetables residues as enzyme sources.
    Revista: BioMed Research International
    Coautores: A. Solís,F. Perea,M. Solís,N. Manjarrez,H.I. Pérez,J. Cassani

Titulo: El proceso de sedimentación como una aplicación sencilla para reducir contaminantes en efluentes textiles
    Revista: Revista Mexicana de Ingeniería Química.
    Coautores: M. Solís,J.L. Gil,A. Solís,H.I. Pérez,N. Manjarrez,M. Pardomo

Titulo: Implementación de una metodología económica y accesible para la biorremediación del colorante índigo carmín.
    Revista: Revista CiBIyT.
    Coautores: A. Solís,A. Solís,H. I. Pérez,N. Manjarrez,J.L. Gil ,

Titulo: Microbial decolouration of azo dyes: A Review.
    Revista: Process Biochemistry,
    Pais: Inglaterra
    Idioma: Ingles
    Coautores: M. Solís, ,A. Solís, ,H.I. Pérez, ,N. Manjarrez, ,M. Flores.

Titulo: Decoloración de CD2 (Café Directo 2) por enzimas intracelulares y extracelulares de Trametes versicolor. 37(4), 294-298
    Revista: Interciencia
    Pais: Venezuela
    Coautores: M. Cano, ,M. Solís, ,A. Solís, ,O. Loera, ,H.I. Pérez, ,M.M.M. Teutli.

Titulo: Hydrolysis of ibuprofen nitrile and ibuprofen amide and deracemisation of ibuprofen using Nocardia corallina B-276
    Revista: Molecules
    Pais: Suiza
    Idioma: Ingles
    Coautores: R. Lievano, ,H. I. Pérez, ,N. Manjarrez, ,A. Solís, ,M. Solis-Oba.

Titulo: Hydroxynitrile lyases from Prunus seeds in the preparation of cyanohydrins.
    Revista: Bioscience, Biotechnology, and Biochemisty
    Pais: Japon
    Idioma: Ingles
    Coautores: A. Solís,M. Solis-Oba,H. I. Pérez,N. Manjarrez,J. Cassani.

Titulo: Preparación de ingredientes farmacéuticos activos derivados de aductos de Baylis-Hillman con Nocardia corallina.
    Revista: Rev. Mex. de Ciencias Farmacéuticas,
    Coautores: C. Ramírez,N. Manjarrez,H. I. Pérez,A. Solís,H. Luna,J. Cassani